cepatnya waktu berlalu minggu ini....

Hari ni hari Selasa, esok Rabu, pastu Khamis then Jumaat dan akhirnya tiba hari Sabtu,23 oct 2010....mak dan ayah akan berangkat ke Rumah Allah menjadi antara tetamuNya yang teristimewa(mudah-mudahan...)
Bahang kesedihan dah lama aku rasakan, beberapa bulan lalu...Tapi sejak 2 minggu nie terasa makin kuat pulak, asyik nak menangis je. Manja sangat ke aku nie. Bukan tak pernah berpisah dengan mereka pun, dulu masa study kt Johor, kt Melaka, berpisah jugak. Tapi yang tu aku tahu mereka dekat dengan aku. Tapi kali ni kami dipisahkan beribu2 batu jauhnya.
Beberapa kali aku pujuk diri sendri, mereka bukan pergi bersuka ria kan, bukan sengaja meninggalkan aku dan adik2, tapi mereka mendapat jemputan Allah ke rumahNya. Aku sepatutnya berbangga sebab mereka antara jutaan yang terpilih mengerjakan Haji ke tempat suci itu.
Perpisahan tu memang betul-betul sesuatu yang menyiksakan. Aku akan rindukan semua perkara berkaitan mereka. Tak pelah, sumernya cuma untuk sementara. 6 minggu je kan. Lepas tu semua akan kembali kepada asal. Aku tak nak sedih2, mak dgn ayah kan nak doakan untuk aku dan adik2, dan doa di sana tu pasti dimakbulkan Allah.
SEMOGA MAK DAN AYAH SELAMAT SEMUANYA, DIPERMUDAHKAN DALAM SEGALA HAL DI SANA, DIBERI KESIHATAN SEPANJANG BERADA DI SANA, DIBERI KEKUATAN DAN KETABAHAN DALAM MELAKUKAN IBADAT HAJI DI SANA, SELAMAT PERGI DAN SELAMAT BALIK...AMIN AMIN AMIN...

0 comments:

Post a Comment