Aku memang rajin pun...aku tau...lalalala

Jam malaysia : 9.45


Memalam nie tetiba terasa nak makan kek batik la pulak. Haish terliur terbayangkan slice biskut meri dalam adunan koko. NYUM..NYUM...


Bukak-bukak peti ais, sumer barang untuk buat kek batik complete. 


Bukak MyResepi dan salin resepi kek batik. 





Pakai pensil warna oren. Class koww...


basic material


Bersungguh-sungguh aku kat dapur, mak aku cam biasa ah, malas nak melayan kerenah aku yang macam-macam. Dia dah biasa dah kes-kes kek atau cookies atau tah haram jadah resepi aku yang tak menjadi, menjadi santapan plastik sampah selalu. Malas nak melayan, baiklah dia tidur.

Yang merisaukan aku, ayah...Dia sebuk la keluar masuk dapur memerhatikan apa yang aku buat. 
Kejap-kejap "banyaknya pakai butter, berlemak tau nie"
Kejap lagi " Pakai telur jugak ke, kolestrol tinggi la macamni"
Sat lagi masuk lagi " Macam gunung serbuk koko dengan milo kene guna, gemuk la"
Lagi sekali masuk " Buat apa ni kak...."

"Ayah dediam jek ahh...nie mesti terbaik punye..." 
" Oke, tapi dapur mesti kemas bila dah siap semua "
"berehh..!!"

Tung sana Tung sini....Pang sana Pang sini....Gedegag sana Gedegang sini...IM DONE BEBEH!!!

The result :


Figure memang fail...Tapi the taste akan buat kau ketagih
* oke memang hiperbola!!!


Topping dengan melted choc...aku tabur-tabur sikit adunan dengan crush almond.
Not Bad Hun...


Sebenarnya tak delah apa sangat kek batik ni, resepi pun tak mencabar langsung. Mak aku pun boleh buat sekelip mata je. Saje je lah nak menghargai diri sendiri atas kejayaan di atas. Saja lah nak motivate diri untuk lebih rajin KAN WALAUPUUNNNN....!!!


p/s : sumpah sedap...*nak sedapkan hati sendiri

0 comments:

Post a Comment